skip to Main Content

8 tipů pro lepší učení aneb Začněte v kuchyni

8 Tipů Pro Lepší Učení Aneb Začněte V Kuchyni

Ať už se potýkáte s obdobím temna zvaným zkouškové, nebo si potřebujete kvůli nové práci oprášit znalosti angličtiny, donutit mozek spolupracovat je někdy pěkná dřina. Máme pro vás proto několik tipů, jak mu to usnadnit. Ačkoliv to pro některé může být překvapením, učení s jídlem a životosprávou souvisí velmi úzce. Na co se tedy zaměřit?

Vyvážená strava

Než se dostaneme ke konkrétním radám, začneme jednou obecnou, a to vyladit skladbu svého jídelníčku tak, aby vám nic nechybělo, ani nepřebývalo. Může se to zdát jako banalita, pravda je však taková, že jakmile tělo strádá nebo se naopak pere s nadbytkem nepotřebných živin z nekvalitní stravy, na proces učení mu už nezbyde dostatek energie.

Dbejte proto na pravidelnou a vyváženou stravu, která bude obsahovat kvalitní bílkoviny (ať už rostlinné či živočišné), pomalu stravitelné sacharidy v podobně celozrnných příloh, brambor či vloček a zdraví prospěšné tuky, o nichž si vzápětí řekneme víc. Dopřejte si také dostatek čerstvého ovoce a zeleniny a nezapomínejte ani na pitný režim v podobě neslazených tekutin.

Zdravé tuky

O tucích již byla řeč, je však potřeba vybrat si ty správné. Slupnout balík chipsů, zajíst je slaninou a očekávat, že bude váš mozek vstřebávat informace jako houba, je trochu zcestné. Po takové náloži vám bude spíš hlásit, že je čas jít spát.

Vhodné jsou naopak tuky z ořechů, semínek nebo avokáda. Ty vám nejen dodají potřebnou energii a omega-3 a 6 mastné kyseliny nezbytné pro správné fungování mozku i kardiovaskulárního systému, ale skvěle se hodí i jako zdravé zobání k učení. Ořechy a semínky volte vždy raději nepražené a nesolené, a ačkoliv jsou nejlepší volbou (i s ohledem na jejich lokálnost) ořechy vlašské, kombinací všech možných druhů můžete jen těžko něco pokazit.

Tip: Vyzkoušejte například lahodnou směs Paleo müsli do Bezva müsli (najdete v naší prodejně).

Tekuté povzbuzení

Káva – nejlepší přítel studenta? Jak se to vezme. O kávě je známo, že jsou její povzbuzující účinky rychlé, nicméně stejně také velmi brzy opadnou. Dostanete se tak do začarovaného kruhu, kdy si budete dělat jeden šálek za druhým, a zdravou míru snadno překročíte.

Lepší je vsadit na životabudiče, jejichž nástup je pozvolnější, avšak déletrvající. Vyzkoušejte například Maté nebo náš oblíbený Matcha Tea.

Autopilot, guarana

Doplňky stravy

Pokud potřebujete přeci jen něco extra, máme pro vás hned dvě esa v rukávu. První z nich je Guarana. Jedná se přírodní stimulant pocházející ze semen stejnojmenné brazilské rostliny. Kromě povzbuzujících účinků se pyšní také vysokým obsahem antioxidantů a vitamínů. Ve srovnání s kávou je její účinnost asi čtyřnásobná, aniž by přitom dráždila žaludek nebo způsobovala nepříjemné výkyvy energie.

Pokud by vám však nevyhovovala forma tabletek, sáhněte po druhém osvědčeném pomocníkovi. Tím je Autopilot. Guaranu taktéž obsahuje, díky sirupové konzistenci z něj však hravě vyrobíte lahodný nápoj, který vám učení zpříjemní i svou chutí.

Další tipy na závěr

  • Barvy povzbudí mysl – v papírech i na talíři
  • Přísun kyslíku – běžte se projít nebo alespoň pravidelně větrejte
  • Pravidelný pohyb – okysličí mozek a unaví tělo pro lepší spánek
  • Dobrou noc! – vyhněte se dlouhodobému spánkovému deficitu, pro dobro své i svého okolí ?

Jaké osvědčené metody pomáhají při učení vám? Podělte se o ně s námi třeba na našem Facebooku.

Close search
Back To Top