
Když jim po návratu z Ameriky začala chybět ořechová másla, rozhodli se zalepit díru na trhu těmi vlastnoručně vyrobenými. Matěj a Marek tak v roce 2014 založili firmu Šufánek, která o 6 let později dospěla v Šufan, což je koneckonců mnohem přiléhavější. Po první ochutnávce jejich dobrot totiž zahodíte lžičku a chopíte se pořádné naběračky.
Mise „naučit Čechy milovat ořechová másla“ splněna
V době, kdy se zakladatelům Šufanu začalo stýskat po amerických ořechových krémech, jejich budoucí zákazníci ještě neměli ani ponětí, že i oni tuhle pochoutku postrádají. V Česku se totiž největší boom ořechových másel teprve chystal a byla to právě značka Šufánek, která ho vybavená pádnými argumenty, proč si jejich ořechová másla zamilovat, pomohla odstartovat.
Kvalita a udržitelnost hraje prim
Šufan je ryze česká značka sídlící v Olomouci. Ve své firemní filozofii ale myslí na blaho celé planety. Kromě používání etiket z přírodního recyklovaného materiálu firma aktuálně testuje i vratný systém sklenic. Jejich skleničky jsou ale velmi decentní a praktické – nebude tak divu, když je po vydlabání původního obsahu pasujete na trvalou součást vaší spíže.
Hlavním kritériem při výběru surovin ale zůstává prvotřídní kvalita. I proto si v Šufanu ořechy sami zpracovávají, tedy praží a melou, a navíc si vyrábějí vlastní čokoládu.

Sortiment se rozrůstá pomalu, ale jistě
Přestože se Šufan věnuje pouze vlastní produkci a nepřeprodává své výrobky velkoobchodním zákazníkům, výrobna jede na plné obrátky. Pracovníci v ní umelou stovky kilogramů ořechů týdně.
Gró jejich nabídky přitom tvoří 100% neochucená ořechová másla. Některá z nich pak povýší na čokoládový skvost nebo získají šmrnc díky přírodním ochucovadlům – když už se v Šufanu sladí, spoléhají se na med nebo panelu. Jejich cílem totiž není jen potěšit mlsné jazýčky, ale i přinášet nutričně vyvážené a funkční potraviny. Každý nový výrobek proto konzultují s nutriční specialistkou. Jejich sortiment je zároveň kompletně bezlepkový.
Šufan tak nechrlí jednu novinku za druhou, ale věnuje čas pečlivému vývoji receptur a důkladnému testování. A nutno dodat, že se tato strategie vyplácí. Srdce zákazníků si už získalo několik variant granoly, ovesné kaše a kokosových hnízd. Nově jsou k dostání také dvě luxusní tabulkové čokolády vyrobené metodou bean to bar.
Šufan převléká kabát
Největší novinkou roku 2023 se však bez pochyby stala kompletní proměna obalů a etiket. „Cílem redesignu je především vizuální sjednocení všech našich produktových řad, aby se naše ořechové dobroty v regálech prodejen krásně vyjímaly a zákazník na první dobrou poznal, že jde například o máslo nebo granolu od Šufanu. Po krásných a dlouhých 8 letech jsme se tak rozloučili s překříženými sběračkami. V přípravě je i nová podoba webu, který bude stát za to. Rozhodně je tedy stále se na co těšit,“ prozradila Tereza z týmu Šufanu.

Naši vaši oblíbenci
Co tedy vyzkoušet jako první? Zatímco my si nemůžeme vybrat, kterou „šufanovinu“ máme nejraději, naši zákaznici mají jasno. Dlouhodobě nejprodávanější je klasika v podobě 100% arašídových másel.
S klidným svědomím ale doporučíme i mandlové máslo s příchutí espressa, pekanovomalinovou kaši nebo kokosová hnízda s jablky. A pokud chcete riskovat další zdravou závislost, přihoďte do košíku i 100% hrušková povidla neboli Odvařenou hrušku.
Kam dále?


Kam nemůže sluníčko, musí pilulky. Proč a jak doplňovat vitamín D?
