Při objednávce nad 1999 Kč je doprava zdarma!

Anti-aging na talíři: 8 potravin proti stárnutí

16.05.23 606x přečteno

Sdílet



Anti-aging na talíři: 8 potravin proti stárnutí

Jak zastavit čas, a ještě si při tom pochutnat? Zařaďte do jídelníčku potraviny, které dají známkám stárnutí nekompromisní stopku.

1. Kvalitní tuky

Extra panenský olivový olej je staletími prověřený elixír mládí. Působí protizánětlivě a kromě péče o náš kardiovaskulární systém také zlepšuje kvalitu a elasticitu kůže. Použít ho navíc můžete i zevně.

Na talíř také nechejte proplout tučné ryby a avokádo. Obsahují totiž cenné omega-3 mastné kyseliny, které jsou nezbytné pro správnou funkci našich buněk. Jejich membrány zůstávají díky zdravým tukům pružnější a buňky tak mohou přijímat ty správné živiny, které jim propůjčují kýženou šťavnatost. Oblíbený a chutný losos je navíc zdrojem astaxanthinu, který podporuje mladistvý vzhled pleti.

2. Zelenina

Přesto, že se nám tomu v dětství nechtělo věřit, zelenina je kámoš. Ve snaze o věčné mládí je pak nápomocná především ta listová. Obsahuje například vitamín K, který podporuje vstřebávání vápníku, betakaroten s antioxidačními účinky a další fytonutrienty, po kterých si naše buňky doslova chrochtají blahem.

Opomíjet bychom však neměli ani ostatní druhy. Stárnutí kůže pomáhá předcházet lykopen z rajčat, ale i „obyčejný“ vitamín C, který podporuje produkci kolagenu. Pro zajištění co nejpestřejší škály živin si proto každý den dopřávejte zeleninu a ovoce všech barev duhy a na přilepšenou přihoďte hrst klíčků.

  • TIP: Připravte si salát bohatý na nitráty, které podporují prokrvení a podle studií mohou zpomalovat stárnutí organismu. Stačí vám k tomu červená řepa, rukola, dýňová semínka, olivový olej a feta sýr.
     
Chléb s avokádem a vejcem je ideální omlazující snídaní. Foto: Pexels
Chléb s avokádem a vejcem je ideální omlazující snídaní. Foto: Pexels

3. Granátové jablko

Granátová jablka jsou doslova nabitá antioxidanty. Napomáhají hojení a regeneraci kůže, a navíc zvyšují přirozenou produkci kolagenu. Na paty jim ale šlapou borůvky nebo exotické plody acai.

4. Hořká čokoláda

Kvalitní čokoláda obsahuje antioxidanty ve vysoké koncentraci i optimálním spektru. Kůže přitom profituje především z flavanolů, které ji pomáhají chránit před následky slunění. Pravidelná konzumace čokolády také snižuje krevní tlak, zlepšuje elasticitu cév a hlavně – navozuje dobrou náladu. S úsměvem je pak i stárnutí veselejší. :-)

Namísto další kávy si dopřejte šálek horké čokolády. Foto: Unsplash
Namísto další kávy si dopřejte šálek horké čokolády. Foto: Unsplash

5. Červené víno

Přemíra alkoholu nás vrásek nezbaví. Právě naopak. Připít si na život umírněným množstvím (!) červeného vína se ale zdá být jako dobrý nápad. Modré hrozny totiž obsahují resveratrol, který se v posledních letech stal anti-agingovou ikonou. Účinně chrání buňky před oxidačním stresem a pečuje o srdce a cévy.

6. Zelený čaj

Dalším osvědčeným zdrojem antioxidantů je kvalitní zelený čaj, který má podle odborníků své čestné místo v receptu na dlouhověkost. Obsažené polyfenoly pomáhají předcházet cukrovce i zánětlivým onemocněním. Tento povzbuzující mok ale zároveň napomáhá štíhlé linii a protože si rozumí s kolagenem, udržuje mladistvý vzhled pleti a její pružnost

7. Lněná a chia semínka

Lněná a chia semínka patří k superpotravinám zcela právem. Obsahují totiž lignany, které pomáhají snižovat hladinu cholesterolu, krevního cukru a krevního tlaku. Navíc jsou bohatým zdrojem rostlinných omega-3 mastných kyselin i potřebné vlákniny.

S chia semínky můžete v kuchyni kouzlit. Foto: Unsplash
S chia semínky můžete v kuchyni kouzlit. Foto: Unsplash

8. Koření

Snahu „být stále mlád“ si pořádně okořeňte – využijte především protizánětlivých účinků skořice, zázvoru a kurkumy. Projevy stárnutí kůže ale může zmírňovat i kapsaicin, který se nachází v chilli papričkách.


Jak ještě zpomalit stárnutí?

  • Dbejte na pravidelný pohyb – hýbejte se alespoň 30 minut denně (ideálně na čerstvém vzduchu),
  • hlídejte si pitný režim – s převahou čisté a neslazené vody,
  • dejte prioritu spánku a regeneraci – není důležitá jen kvantita, ale i kvalita,
  • osvojte si mindfulness – nenechte si čas proklouznout mezi prsty,
  • omezte toxiny – nejen ve stravě, ale i v kosmetice, oblečení či prostředí.


Kam dále?

Přihlášení zavřít

Cookies

Naše společnost používá soubory cookie ke správnému fungování vašeho oblíbeného e-shopu, k přizpůsobení obsahu stránek vašim potřebám, ke statistickým a marketingovým účelům. Kliknutím na tlačítko přijímám nám udělíte souhlas s jejich sběrem a zpracováním a my vám poskytneme ten nejlepší zážitek z nakupování.

Vaše nastavení souborů cookie

Zde máte možnost přizpůsobit soubory cookie v souladu s vlastními preferencemi a později podrobněji nastavit nebo kdykoli vypnout v patičce webu.

Technické cookies jsou nezbytné pro správné fungování webu a všech funkcí, které nabízí.

Personalizaci provádíme na základě vámi prohlíženého zboží. Dále pak upravujeme zobrazovaný obsah podle toho, co vás zajímá.

Tyto cookies nám umožňují měření výkonu našeho webu a za pomoci získaných dat pak můžeme zlepšovat zážitek z nakupování našim zákazníkům.

Tyto cookies jsou využívány reklamními a sociálními sítěmi pro úpravu zobrazovaných reklam tak, aby pro vás byly zajímavé.